Zamawianie przez internet zawsze było dla mnie jedną wielką ruletką i to nie, chodzi tylko o dopasowanie rozmiaru, ale również jakości, kroju i tego, czego się spodziewałam. Dla dziewczyn plus size dobranie rozmiaru jest o wiele trudniejsze. Co zrobić, kiedy źle dobrałaś rozmiar ubrania w sklepie internetowym? Jak się zachować i jak działać? Dzisiaj opowiem Wam o tym krok po kroku. Opowiem Wam też, z jakiego fajnego serwisu korzystam.
Jak było kiedyś?
Zdradzę Wam teraz coś, czego o mnie jeszcze nie wiecie. Dawno temu prowadziłam sklep internetowy. Tak dokładnie była to drogeria internetowa. Był magazyn, biuro i wszystko, co potrzeba do pakowania paczek oraz do prowadzenia sklepu internetowego. Może Wam kiedyś o tym opowiem w szczegółach, jeśli będziecie zainteresowane. Słowem klucz tutaj jest informacja, że było to dawno, w czasach kiedy sklepy internetowe dopiero wchodziły do Polski, większość kupowała przez Allegro, bo się bała zakupów w sklepach, gdzie nie ma ochrony w postaci wystawienia opinii. Pamiętacie te czasy?
W mojej pamięci najbardziej utkwił mi moment wysyłki zamówień. Jedna kupka do wysyłki Pocztą a druga kupka o wiele większa do wysyłki kurierem. Ceny były o wiele większe niż dzisiaj i żeby zyskać dobrą cenę, należało podpisać umowę z firmą kurierską. Dostawało się dostęp do specjalnego systemu do nadawania paczek. Kurier podjeżdżał i zabierał paczki. Wtedy osoba prywatna nie mogła nawet marzyć o przesyłce czegokolwiek kurierem. Cena powalała.
Nadeszła zmiana
Powróćmy do czasów obecnych i do tego, że dzisiaj kurier jest podstawą wszelkich przesyłek w branży e-commerce. Może jeszcze paczkomaty Inspostu są popularne. Bardzo cieszę się z tej zmiany. Dzisiaj, kiedy już nie prowadzę sklepu internetowego, a kuriera zamawiam do własnych prywatnych wysyłek, chciałabym Wam opowiedzieć, jak to działa i jak najprościej ogarnąć zwroty. Z systemu korzystam już od 2015 roku i sądzę, że od tego czasu przetestowałam go należycie! Dla potwierdzenia przesyłam screen z pierwszych przesyłek.
Do czego używam Furgonetki?
Do wszystkiego. Jak wiecie, ostatnio mocno wkręciłam się w OLX-a i do wysyłek swoich rzeczy stosuje kuriera lub paczkomaty inpostu. Kilka razy organizowałam dla Was konkursy i wysyłkę nagród również zlecałam przez ten serwis. Najczęściej jednak używam go do zwrotów i reklamacji w sklepach internetowych. Dzisiaj pokażę Wam, że nie ma co załamywać rąk, kiedy zamówione ubranie nie pasuje. Wszystko jest banalnie proste, a co najważniejsze nie musicie tachać paczki (być może jest ciężka), ze sobą do punktu nadania, na pocztę.
Jak zwrócić lub zareklamować nietrafione zamówienie?
Po przydługim wstępie wróćmy do tematu, czyli co masz zrobić, jeśli źle wybrałaś rozmiary ubrań w sklepie internetowym. Po przymierzeniu okazuje się, że jedna rzecz jest za mała a druga za duża i w tym momencie pojawia się ciężkie westchnięcie. Tak właśnie wyglądają zakupy w internecie. Nie martwcie, się powiem Wam krok po kroku jak załatwić zwrot.
1) Skontaktuj się ze sklepem i poinformuj o zwrocie. Zapytaj, jakie są zasady zwrotu i poproś o adres do wysyłki.
2) Nadaj paczkę, najlepiej kurierem, to przyspieszy cały proces zwrotu, wymiany. Wcześniej upewnij się, że wypełniłaś wszystkie potrzebne dokumenty do zwrotu. Teraz bardzo często sklepy załączają formularze zwrotu wraz z zamówieniem. Jeśli robisz to przez Furgonetkę, to w panelu wpisujesz swoje dane oraz adresata.
3) Wybierasz kuriera, opłacasz przesyłkę i otrzymujesz informację, kiedy przyjedzie po nią kurier. Otrzymujesz też dokumenty, które należy wydrukować i nakleić na paczkę lub wręczyć je kurierowi w drzwiach.
4) Czekasz, aż paczka dotrze do adresata, możesz to monitorować przez panel w Furgonetce lub w systemie dowolnego kuriera.
5) Czekasz na potwierdzenie oraz zwrot pieniędzy.
To wszystko! Jeśli chodzi o wymiany, to ja nie bawię się w takie rzeczy. Zwracam nietrafione zamówienie i właściwie w tym samym czasie robię w sklepie ponowne zamówienie na ubrania w innych rozmiarach. Tym samym przyspieszam nieco całą procedurę. Pieniądze kiedyś tam mi zwrócą, ale jeśli na już potrzebuję ubrań, to te już do mnie „idą” i nie muszę oczekiwać na zwrot środków, tylko wszystko dzieje się w tej samej chwili. To taki mój trick dla Was. Oczywiście możecie poczekać na zwrot pieniędzy i później zrobić ponowne zamówienie w sklepie.
Kilka faktów, o których trzeba wiedzieć przy zwracaniu towarów
Dla jednych mogą to być oczywiste rzeczy, ale wiem, że dla wielu z Was mogą zaskoczyć te informacje.
Najważniejsze to nie wyrzucajcie i nie odcinajcie metek z ubrań, które jeszcze nie zostały przymierzone lub nie zdecydowałyście, że z Wami zostają. To bardzo ważne, żeby zwrócić towar w takim stanie, jaki do Was przyszedł.
Nawiązując do powyższego, uważajcie na to, żeby niczego nie ubrudzić. Tyczy się to szczególnie kobiet i plam po podkładach, pomadkach. Mnie niestety nie raz się to zdarzyło i ubranie musiało zostać ze mną. W ubraniu nie radziłabymm wychodzić na zewnątrz. Proponuje je przymierzyć w domu. Przymierzyć, a nie używać, ze schowanymi metkami.
Kolejną sprawą jest zapakowanie zwracanego towaru porządnie i w to, co przyszło. Jeśli były siateczki i bąbelki, to użyjcie ich. Jeśli zwracacie ubrania, to nie zwijajcie ich w kłębek, tylko w miarę ładne postarajcie się je złożyć.
Pamiętajcie, że na decyzje o zwrocie i poinformowanie o tym sklepu macie 14 dni, kolejne 14 dni macie na odesłanie zamówienia a kolejne 14 dni czekacie na zwrot pieniędzy. Podane dane są maksymalnymi. Oczywiście wszystko możecie załatwić w kilka dni 🙂
Jak znaleźć najtańszego kuriera?
W takich przypadkach, kiedy szukam czegoś najtańszego, nazywam się polską cebulą, ale serio są takie rzeczy, za które nie mam ochoty przepłacać. Do takich rzeczy należy właśnie wysyłka kurierem. W serwisie Furgonetka możecie na bieżąco sprawdzać cennik, który również dopasowuje się podczas nadawania paczki, dzięki czemu dokładnie wiesz, ile zapłacisz za swoją paczuszkę. Ceny w ich cenniku są aż o 70% tańsze niż normalnie. Jakim cudem? Przy tej ilości przesyłek, jakie obsługują, mogę mieć super zniżki od firm kurierskich. Zdradzę Wam, że najczęściej korzystam z kuriera DPD i Inpostu. Jeszcze nigdy mnie nie zawiedli. Są to też jedne z tańszych opcji, jeśli chodzi o kurierów.
Serdecznie Wam polecam tę opcję. Ja z niej korzystam już od 2016 roku i nadal będę korzystała. Mam nadzieję, że Wam pomogłam i nie będziecie panikowały przy następnym nietrafionym zamówieniu. Postępujcie według instrukcji a nic nikomu się nie stanie. Ciekawa jestem czy wysyłałyście kiedyś paczki kurierem? Może macie swojego ulubionego? Zdaję sobie sprawę, że to wszystko zależy od ludzi, ale również od niezawodności systemu. Dajcie znać czy znacie „Furgonetkę” i czy korzystacie z tego typu serwisów?
Wpis powstał przy współpracy z serwisem Furgonetka.